Momente din excursie - Kirándulás Máramaros környékén - Ausflug in Maramures

Április 28-án, a III.A., a IV. A és B. valamint a VI. osztályok László Ildikó, Tankó Éva, Márton Annamária tanítónok, Miklós Éva és Szabó Katalin tanárnok szervezésében háromnapos kiránduláson vettünk részt.
- Elsõ nap a Szászrégeni hangszergyárt és tánciskolát látogattuk meg, melyek híresek egyrészt hangszereikrol és a tánciskolának a világversenyeken szerzett díjaikról. Dézsen meglátogattuk a református templomot, majd az egyik táborhelyen éjszakáztunk.
- Második nap Nagybánya nevezetességeit látogattuk meg. Megnéztük a Szépmuvészeti múzeumot a híres ikonosztázokkal és képtárlattal; az Ásványtani múzeumot, a falumúzeumot, a Szent István tornyot, a katolikus templomot és a Planetáriumot - csillagvizsgálót. Innen Koltóra mentünk, ahol meglátogattuk a Petofi emlékházat, ahol Petofi Sándor töltötte a mézesheteit és 28 szerelmes verset írt az ottléte alatt. Innen visszatérve megnéztük a nagybányai városi Ligetet a 300 éves tölgyfával.
- Harmadik nap a Tisza mentén indultunk haza, meglátogatva Szaplonca a „Vidám temetot”, amely temeto híres a keresztfeliratairól és a keresztre festett képekrol, bemutatva az elhunyt személy életútját. A visói fatemplom megtekintése után a Pietrosu csúcs mellett haladva megálltunk Besztercebányán, ahol megnéztük a katolikus templomot.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy nagyon jó volt, nagyon sok mindent láttunk, sok új tájat, embereket és szokásokat ismerhettünk meg. Olyan tapasztalatokkal gazdagodtunk, melyeket a késobbiek folyamán, tanulmányaink alatt felhasználhatunk.

Albert Bernadett, Antal Timea, Böjte Róbert, Gál Dorottya, Pál Szende IV.A.

Albert Mária, Ambrus Krisztina IV.B.